سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و در خبر ضرار پسر ضمره ضبابى است که چون بر معاویه در آمد و معاویه وى را از امیر المؤمنین ( ع ) پرسید ، گفت : گواهم که او را در حالى دیدم که شب پرده‏هاى خود را افکنده بود ، و او در محراب خویش بر پا ایستاده ، محاسن را به دست گرفته چون مار گزیده به خود مى‏پیچید و چون اندوهگینى مى‏گریست ، و مى‏گفت : ] اى دنیا اى دنیا از من دور شو با خودنمایى فرا راه من آمده‏اى ؟ یا شیفته‏ام شده‏اى ؟ مباد که تو در دل من جاى گیرى . هرگز جز مرا بفریب مرا به تو چه نیازى است ؟ من تو را سه بار طلاق گفته‏ام و بازگشتى در آن نیست . زندگانى‏ات کوتاه است و جاهت ناچیز ، و آرزوى تو داشتن خرد نیز آه از توشه اندک و درازى راه و دورى منزل و سختى در آمدنگاه . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :0
بازدید دیروز :3
کل بازدید :15185
تعداد کل یاداشته ها : 9
103/1/30
10:7 ص

نارضایتی اقتصادی عامل بیداری امریکایی



در نظرسنجی اخیر پرس تی­وی که با شرکت 10 هزار و 329 نفر انجام شده است، 47 درصد پاسخ‌دهندگان معتقدند، بیداری امریکایی که در قالب جنبش "وال استریت را تصاحب کنید" در سراسر این کشور جریان دارد، ناشی از سیاست‌های مالی اشتباه دولت امریکا است که گمان می‌رود عامل بحران اقتصادی این کشور باشد.

تظاهرات مردم امریکا موسوم به "وال استریت را تصرف کنید" از 26 شهریور (17 دسامبر) در نیویورک در اعتراض به "طمع شرکت‌های بزرگ"، گسترش فساد در سطوح بالا، فقر و نابرابری اجتماعی در امریکا آغاز شد.

دامنه این جنبش اکنون به 70 شهر بزرگ امریکا همچون شهرهای دالاس، آتلانتا، سیاتل و بوستون کشیده شده است.

همچنین، 30 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند، امریکا بار دیگر دچار رکود اقتصادی خواهد شد و بحران مالی جهانی بسیار شدیدتری را در پی خواهد داشت.

این در حالی است که 15 درصد از پاسخ‌دهندگان رکود مضاعف اقتصادی را برای امریکا پیش‌بینی کردند.

8 درصد از شرکت­کنندگان نیز بر این باورند که اقتصاد امریکا به بهای اقتصادهای بین المللی، به آرامی بهبود خواهد یافت.

وزارت خزانه­داری امریکا روز جمعه (22مهر، 15 اکتبر) اعلام کرد کسری بودجه این کشور در سال مالی جاری به 1.3 تریلیون دلار رسیده و این امر نگرانی‌های زیادی درباره بحران اقتصادی این کشور برانگیخته است.

پس از کسری بودجه 1.42 تریلیون دلاری امریکا در سال 2009، کسری بودجه سال جاری میلادی، بالاترین رقم کسری بودجه در تاریخ این کشور محسوب می‌شود.

این در حالی است که نرخ بیکاری امریکا در جولای امسال به 9.2 درصد و در ماه ژوئن 9.1 درصد رسید. میزان اعتماد مصرف‌کنندگان به سرعت در ماه اوت سقوط کرد و از آوریل 2009 تا به آن زمان به پایین‌ترین سطح خود رسید.
همچنین، موسسه استاندار و پور، یکی از سه نهاد برتر رتبه‌بندی اعتبار مالی امریکا، اوایل اگوست اعلام کرد، اعتبار مالی امریکا در یک‌صد سال گذشته برای نخستین بار یک رتبه نزول کرده است.